Entropion Nedir? Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Entropion, göz kapağının içe doğru döndüğü bir göz problemidir. Göz kapağı içe doğru döndüğünde kirpikler ve deri gözle temas edeceğinden iritasyon ve rahatsızlığa sebep olabilir. Genellikle alt göz kapağında, nadiren de iki gözde birden görülen entropion, yaşlı insanları (60 yaş ve üstü) daha yaygın olarak etkileyen bir hastalıktır.

Bu blog yazımızda “Entropion neden olur, entropion semptomları nelerdir ve entropion tedavisi nasıl olur?” gibi sorulara yanıt vereceğiz?

Entropion Neden Olur?

Entropion şu sebeplerden dolayı ortaya çıkabilir:

Yaşlanma/Kas Zayıflaması: Yaşlandıkça göz kapağını yerinde tutan kaslar ve tendonlar zayıflar ve işlevini eskisi gibi yerine getiremez. Bu durum, entropionun en yaygın sebeplerindendir.

Trahom: Afrika, Asya, Güney Amerika ve Ortadoğu’da sıklıkla görülen bir göz enfeksiyonu olan trahom, iç göz kapağında yaralanmaya neden olabilir. Bu da entropiona ve hatta körlüğe sebebiyet verebilir.

Ameliyatlar ve Yara İzleri: Kimyasal yanıkların oluşturduğu yara izleri, travma veya ameliyatlar göz kapağının doğal kıvrımını bozabilir ve entropiona sebep olabilir.

Konjenital sebepler: Nadir de olsa entropion, bebeklerde doğuştan görülebilir.

Entropion Belirtileri Nelerdir?

Entropionun belirtileri genellikle göz kapağının dış yüzeyinin ve kirpiklerin göz yüzeyine sürtünmesinden dolayı ortaya çıkar. Entropion problemi olan hastalarda göze yabancı cisim kaçmış hissi, gözlerin kızarması, iritasyon veya ağrı, ışığa ve rüzgara hassasiyet ve göz yaşarması gibi belirtiler gözlenir.

Eğer gözlerde kızarma, görüşte azalma, ağrı veya ışık hassasiyeti gibi belirtiler hissediliyorsa ihmal etmeden uzman bir göz doktoruna başvurulmalıdır.

Entropion Tedavisi Nasıl Olur?

Göz damlaları ve yumuşak kontakt lensler gibi cerrahi olmayan tedavi yöntemleri kısa süreli olarak entropion belirtilerini hafifletmek için tercih edilse de entropionun kesin ve kalıcı çözümü cerrahi müdahaleden geçer. Lokal anestezi ile uygulanan göz kapağı ameliyatı, çoğu vaka için hastalığın tedavisinde yeterlidir.

Entropion ameliyatı genelde göz kapağını eski halindeki gibi dışa doğru çevirmek için dikişler yerleştirilerek yapılır. Ameliyat sonrasında göz doktoru, bir süre gözü korumak için göz damlaları gibi çeşitli tedavi yöntemleri önerebilir. Entropiyon ameliyatı kalıcı olsa da bazı hastalarda yaşlanmaya ve cilt sarkmasına bağlı olarak birden fazla ameliyata ihtiyaç duyulabilir.